torsdag 25 juni 2009

När min mor gifte sig ...


Den här layouten har varit halvfärdig ett bra tag men nu är den klar. Det är ett foto på min mamma på hennes bröllopsdag. Jag frågade henne om den här dagen, ett foto blir så mycket mer levande om man får veta lite detaljer kring det. Hon berättade att solen strålade och det var varmt som en vårdag, fast det bara var den 11 mars. Året var 1961. Till brudbuketten hade hon beställt liljekonvaljer och rosa rosor. Det är även liljekonvaljer hennes krona.

Layouten är gjord på ljusgrön cardstock. Ovanpå det ett mönsterpapper från Maja Design som jag har gjort en spetskant runt med hjälp av en kantstans från Fiskars. Spetsen runt fotot är auktionsfynd, pärlsvirveln kommer från Prima.

Nu bli det långhelg, jag har tagit fredagen ledig. Lata, soliga dagar som ska spenderas ute i skärgården. Ha en underbar helg alla kända och okända bloggläsare!

1 kommentar:

Lisa sa...

vad mycket fint man hittar här :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...