måndag 30 september 2013

12 tags of 2013 - September


 
Tim Holtz använder på sin septembertag stenciler för att få fram olika effekter.
Det är ju lite olika tekniker varje gång och kul att prova på men eftersom jag inte äger några stenciler så testade jag att göra en egen som jag sen använde på min tag.
Tagen är infärgad med Distress Inc, jag har använt Fired brick, Vintage photo och Walnut stain.
Hela tagen är också sprayad med Perfect Pearls i färgerna bronze, heirloom gold och forever red.
Stencilen gjorde jag i wellpapp och stansade ut motivet med Sizzix On the edge die "Distressed Doily". Jag använde strukturpasta och värmde med ebossfönen för att påskynda torkningen. Färgade sen in mönstret med Distress Inc, Fired Brick.
 





Någon hösttag blev det inte, trots att det är september ...  Skulle vara att färgerna kan förknippas med hösten då ... Jag är inne i julkortstillverkning så det blev en jultag av bara farten :)
Kul att prova lite olika tekniker är det i alla fall och jag tror jag ska införskaffa några stenciler att leka med.
Ha en bra vecka!


4 kommentarer:

Charlotte sa...

Snygg tag och fina färger verkar himla kul att göra dessa med alla färger o olika tekniker, jag får nog prova någon gång men vet inte riktigt vart jag ska börja det finns ju så mycket material att köpa.

Annelie sa...

Oh så fint, jag gillar ju inte jul så värst nu mer, men ur fin va den ändå!!!

Anneli sa...

Vilken underbar tag och vilken härlig färg. Kram Anneli

Anne sa...

Åh, nydelig! Så flott med englen og teksten! Liker godt snøen og blonden også. :)

Klem, Anne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...