onsdag 18 december 2013

Merry Christmas



Det är hög tid att posta julkorten! Jag är som vanligt är ute i sista minuten.
Det här kortet ska få komma hem till min bror och hans familj.
Jag har gjort en till variant på julkort som har en ficka med en tag på baksidan.
Det här kortet går alltså inte att öppna utan man skriver sin hälsning på tagen.



Baksidan med tagen.


Till det här kortet har jag använt följande:
Papper: Pion Design
Dies: Cheery Lynn "French Pastry" & "French Pastry Tiny Doily", Magnolia "Cosy Big Snowflake", Nellie Snellen "Oval 4" och Tim Holtz  "Snow Flurries"
Stämplar: Stampendous, Inkido och LOTV
Blommorna är målade med vit gesso och har även strukturpasta lite här och där.


Nu är det dags att skriva adresser till julkorten! Det får bli A-post så dom kommer fram innan jul :)
Ha en trevlig onsdagkväll!

4 kommentarer:

Gitte sa...

Super flot julekort.

.::CaRiN::. sa...

Hej Karin! Superfint julkort! ♥ Ja, det är mer pyssel än man tror varje år med att få iväg dom! ;) Men nu har alla mina åkt iväg och dom flesta verkar ha kommit fram, pust! ;) Ha en finfin onsdagskväll! Full fart mot ledighet! Kram!

Pernilla ~Pillan~ sa...

Åh så snyggt! Här är en till som ar ute i sista minuten med sina kort... Tycker det är ganska förlåtligt eftersom vi faktiskt gör våra egna, till skillnad fr många andra ;-)
Kul att du gillade min godisburk! Tyvärr vet jag inte märket på pappret men jag köpte det hos scrapweb på rea (!) för ett tag sen. Ha en härlig helg! Kram

Charlotte sa...

Superfint julkort med härlig vintage stil!
Önskar dig en God Jul och ett Gott Nytt År!
Kram Charlotte

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...