tisdag 18 mars 2014

52 Card Pickup 2/52

 
 
Ännu ett kort från min gamla kortlek som fått nytt utseende.
Kortet är klätt med en gammal boksida och washitejp med fjärilsmönster.
Jag har stämplat "hönsnät" på kortet och sen målat med vit crackle paint här och där.
Alla kanter är infärgade med Distress Ink Walnuit Stain.
Runt hjärtat och texten har jag gjort linjer med Distress Markers Black Soot och med lite Glue n Seal på fingret gnider man sen ut färgen för att få den lite "suddig". 
 
 
Texten på det här kortet har jag lite som ett motto.
 Förmåga att känna glädje över vardagliga ting,
större delen av våra liv består ju av vardagar och vardagsliv.
 
På mina kort kommer jag ha texter som betyder något för mig. 
Jag har en liten skrivbok full med citat, små ord och verser som jag skrev ner när jag var 14-15 år.
Jag hade en period då när jag älskade att samla på sånt.
1984-1985 står det skrivet på insidan av pärmen.
Jag tog fram den häromdagen och läste den från pärm till pärm.
Det var roligt för minnen från den tiden dök upp i minnesbanken.
Vissa som om det vore igår.
Några texter från min lilla bok kommer säkert dyka upp på mina kort!
 
Tack för era gulliga kommentarer på mitt första kort i förra inlägget.
Roligt att kunna inspirera!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...