fredag 20 februari 2009

Follow your dreams

Den här layouten började jag på i onsdags på scrappingen. Jag är sportlovsledig nu så jag gjorde färdigt den hemma igår. Fotot på Robin är från skolavslutningen i juni förra året och jag skrev ut det i svart-vitt för att jag tycker vissa foton passar så bra i det.
Mönsterpappret är från min favorit serie Old World från DCWV.
Det är så roligt att göra såna här blommor i lager på lager. Underst är en vit pappersblomma från You Do, den stora svarta blomman är utstansad med hjälp av EK Success blompunch som heter Retro Flower. Ovanpå den kommer sen två olika blommor från Bosskut "Design a Flower" strl large och "Wild Flower" som jag stansat ut i Cuttlebugen. Blommorna har fått glitterlim och rhinestones på bladen. I blommans mitt sitter en vit, glittrig brad som håller ihop hela blomman och även fäster den på pappret.


Den lilla berlocken "dream" är köpt på Tradera och swirvlarna är från Sizzix.


Bakom den svarta fotomattan sitter en tag som man kan dra ut. På tagen har jag skrivit:

"Min stora, lilla kille.
Inte barn, inte vuxen.
Du har många val och nya erfarenheter framför dig.
Olika saker i din omgivning kommer att påverka.
Vad du än väljer, hoppas jag att du följer dina drömmar
och tror på din förmåga att förverkliga dom."

2 kommentarer:

lise sa...

Ja, jag håller lite koll och har väntat att layouten ska skulle bli klar...Helt underbar blev den! /Lotta

Karin sa...

Tack för dina fina kommentarer Lotta! Det var jättekul att träffas i onsdags, hoppas vi ses snart igen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...