måndag 2 februari 2009

The soundtrack of my life ...


I scrappens värld är det många som gör en sk BoM - Boken om mig. Man scrappar bilder på sig själv och om sig själv. Man scrappar t ex om saker man gillar, gamla minnen, planer för framtiden och drömmar man har. Allt som har med dig själv att göra!
Jag tänkte att det kunde vara kul att prova på, så här är den första layouten om mig själv! Den handlar om musik ...

Jag var tonåring på 80-talet. En grupp som slog igenom då var Roxette. 1986 kom deras debutalbum "Pearls of passion" och jag älskade den skivan. Nu, drygt 20 år senare, är dom fortfarande mina favoriter och jag lyssnar gärna på deras skivor.


På layouten finns texten till "Listen to your heart". Den skrevs av Per Gessle och Mats "MP" Persson. En fin låt med en tänkvärd titel.


Jag har använt mönsterpapper från My Minds Eye, Best Creation, Basic Grey och Fancy Pants. Blommorna är från Prima, Panduro och Heidi Swapp. Söta brads från Basic Grey och diverse olika rubons. Alfabetet är Cuttle Bug's "Hippie Chick".

1 kommentar:

linnzan sa...

Vad skojigt att göra BOM. Jag har läst om det och tyckt att det verkar lite märkligt. Men det kan ju faktiskt vara ganska kul att ha sen och se tillbaka på. Kanske man ska prova! Den blev jättefin och vad kul att ha en låttext med. Ses ikväll.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...