lördag 30 mars 2013

Glad Påsk - Happy Easter

 

 
 Idag ska vi åka till mina föräldrar och äta påskmiddag.
Det här kortet ska få följa med dit, det är gjort på en påse och jag ska fylla den med lite goda praliner :)
 


Till kortet har jag använt Maja Designs nya papper Vintage Spring Basics - 2nd of March,
 en boksida från en gammal psalmbok, kakservett, ostduk, blommor, fjädrar och pärlor.
Motivet har jag hittat på nätet.


Baksidan av påsen.
 Eftersom jag ska fylla påsen har jag låtit undersidan och baksidan vara separerade så att påsen ska gå att vika upp.




 
Visst känns det att våren har kommit? Igår satt vi ute och solen värmde kinderna så skönt.
Det kliar i fingrarna att få börja greja i trädgården men snötäcket ligger fortfarande kvar så det måste vänta ett tag.
Mina favoritblommor att ha inne till påsk är små påskliljor och pärlhyacinter.
Sen är jag väldigt förtjust i påskägg. Här är några som jag dekorerat med hemma.
 
 
 
 


En riktigt God och Glad Påsk önskar jag alla som kikar in här!

5 kommentarer:

Charlotte sa...

Vilket fin påse du har gjort, de nya Maja pappren är så fina och våriga och du har gjort så fint med dem, söt liten bild på framsidan och alla dina dekorationer är jättefina:)
Glad Påsk!
Kram Charlotte

Gitte sa...

Super sød pose du har lavet. Fine æg.
God påske.

Mona sa...

Glad Påsk på dig själv också karin. Så fin påse du hr gjort riktigt vårig vilken underbar bild du har hittat, Sen är det så snyggt med de gamla boksidorna tycker jag, jag hela altet är så fint
Ha en skön påsk
Kram Mona

Pernilla ~Pillan~ sa...

Jättefin påse! Så fint dekorerrad som vanligt. Smart ide att göra på en påse, har några papperspåsar liggande, borde kanske använda dessa? ;-) här har vi haft sol och några plusgrader=vårkänslor!! Har varit ute på långa promenader o sugit i mig sol :-) ha en härlig påskafton. Kram

Iffa ...... sa...

Godmorgon!
Vilka snygga påskägg du dekorerat hemma med = dom gillade jag!!!!
Ditt underbara pås(k)kort =) sååå fint, de är så milda och fina de papprena och tillsammans med dina få väl utvalda gula blommor blev det så där lagom påskigt och jättefint! Söt bild du hittat. jag gillade din stämpeln på baksidan = så söt den kyckligen var =)
Ha en fin fortsatt påskhelg!
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...