lördag 6 februari 2010

Chiffongblommor

Igår gick jag in på syaffären och köpte en bit chiffong. Det var så kul att göra blommorna i mitt förra inlägg så jag ville göra fler. Jag valde ett gräddvitt och ett ljunglila chiffongtyg. Skillnaden på blommorna i förra inlägget (som gjordes av syntettyg) och dessa, är att de i chiffong blir mjukare och de i syntettyg "crispigare". Jag gillar den här ljunglila färgen, i mitten har jag satt en brad från YouDo.




Idag har vi skottat av lite snö på hustaket. Innan såg det ut så här!



Imorron ska ni få se ett kort där jag använt några av dom här chiffongblommorna. Nu är det dags att laga en god middag, sen blir det att bänka sig framför TV:n och titta på Melodifestivalen. Jag älskar musiktävlingar! Ha en härlig lördagkväll!

1 kommentar:

linnzan sa...

Vilken snygg färg! Och vad härliga de blev i chiffong. Jag längtar tills du kan lära mig att göra såna. Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...