lördag 27 februari 2010

Cheeky Rockabilly - Special Edition!


Det blev kärlek vid första ögonkastet när jag såg den här nya, läckra stämpeln från The Greeting Farm, Cheeky Rockabilly! Det är första gången jag gör ett kort av modellen "flaskslips", har sett några olika exempel på nätet och tyckte det vore kul. Vi ska på fest hos en kompis ikväll, det blir texmexbuffé och melodifestival, precis som i reklamen :) Värden fyller dessutom år, så det här kortet får pryda en flaska vin som han ska få.

Runt hålet till flaskhalsen har jag satt en pappersremsa som jag först stansade kanten på med Martha Stewarts Doily Lace och sen veckade i min wellpappspress. Innanför den, närmast hålet har jag limmat fast brun spets. Blomman är gjord med retro flower stansar förutom den i ljuslila som är en "köpes".


Baksidan av flaskslipsen.




Imorron blir det pyssel hela dagen. Vi ska göra en utflykt till Enköping och Mians Scrap som har pyssel i sin butik varannan söndag! Hon har fått in en massa nyheter från senaste CHA-mässan, bla fina papper och blommor från Prima så jag hoppas det blir en del shopping! Men nu ska jag gå ut och hjälpa min kära sambo skotta snö. Det har ju töat här senaste dygnen så igår lossnade snötäcket på vårt hustak och har bildat en enorm snövall längs hela framsidan! Ha en bra dag!

1 kommentar:

.::CaRiN::. sa...

Hej Karin! Vilken underbar flaskslips! Jättefin detalj med spetsarna vid ringningen! Värden måste ha blivit jätteglad! Cool/söt stämpel också, förstår att du blev förtjust i den! :D Jag tycker det är lite klent utbud annars på nya motivstämplar, men det kanske kommer?! Supersött kort här nedanför också, våriga färger! Härligt! Alltid lika kul att kika in här! :) Kramis!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...