torsdag 24 februari 2011

White Peacock Dryad


Ännu en underbar stämpel från Sweet Pea Stamps! White Peacock Dryad heter den - direkt översatt till svenska blir det "vit påfågel (träd)nymf". För er som inte vet vad en trädnymf/dryad är för något kan jag berätta att det härstammar från den grekiska mytologin och beskrivs som kvinnliga väsen som lever i eller i närheten av träd. De är för alltid bundna till ett visst träd, dör trädet så dör även nymfen ...
Jag har färglagt motivet med Promarker, mönsterpappren heter Beige Butterfly och Beige Music och kommer från Inkidos fina serie Forever.


Blommorna är sprayade med Memories Mist och glittrar fint i verkligheten. Alla papperskanter är färgade med Distress Ink, Walnut stain och sydda med symaskin. 

På pärlsvirveln från Prima sitter söta rosor i porslin. Den lilla fjärilen har jag skurit ur ett av mönsterpappren.


Texten "Till min vän" har jag skrivit ut och sen stansat med Spellbinders Fancy Tags. Tagen är färgad med Distress Ink, Antique Linen.


Insidan med en stämpel från Reprint.


Baksidan.

Nu ska jag provmåla med mina nya distresser som jag köpte igår! Det är en vecka sen jag var på färgläggningskurs och jag känner mig riktigt ringrostig på att måla med pensel, men det var kul!
Ha en bra kväll!

12 kommentarer:

Susy sa...

WOW, Karin!!!!
Detta var verkligen super duper snyggt!
Sydda kanter, spetsen, motivet, färgläggningen, Spellbinders dies, rosorna, allt helt underbart!!!!

KRAM PÅ DIG!
SUSY

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Hej vännen
Nu var de allt ett tag sen sist.
Sååå fint kort du gjort.
Önskar jag åxå kunde..
Passar på & önskar en mysig helg
Kramisar
Sus

smuulan sa...

Hej! Jag hittade hit eftersom jag googlade hur man gör egna blommor, och vilken tur för mig! För gu va´snygga saker du gör! Lägger genast till mig som följare och "bookmarkar" dig i min blogg!
Kram kram!

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Hej Karin
Nä här är ingen snö kvar.
Men blåser som 17 genon märg & ben
Det är de sämsta med Skåne. 4 minus = 20. Det är fuktig luft här nere. Men men våren ska väl ´komma snart hoppas jag.
Ha en mysig helg. Jag åker till Tjörn om en timme ca.
Kramisar
Sus

Eva J sa...

Meeeen så superfint kort, helt underbara detaljer och pappersval. Så himla fint.
Önskar dig en skön helg
Eva

Annelie sa...

Wow så snyggt, du e super duktig!!!

linnzan sa...

Hej kompis! Gud vilket underbart fint kort. Vi måste planera in en pysselkväll snart. Kanske du kan komma till mig ngn kväll. Kram

Anna sa...

Underbart Karin! Nu blev jag sugen på plocka fram mina egna Sweet Pea :) Du gör så fina grejer så jag blir lika förundrad varje gång.. Kram, Anna

.::CaRiN::. sa...

Hej Karin! Supersött kort! Helt ljuvligt i rosa nyanser! ♥ Stämpeln är jättefin! Din vän måste bli urGLAD! Jag var på pysselmara i 12 timmar igår, jättekul! Köpte på mig två Sweet Pea stämplar.. har en sedan förut! ;) Ska bli roligt att använda dom! Så du har investerat i distresser nu! Kul! Dom är härliga att måla med! Blir spännande att se vad du hittar på! :D Ha en fortsatt skön söndag! KraM!

Christel sa...

Var ett tag sen jag var här och hälsade på. Vad du har gjort mkt fint! Älskade denna stämpel som du använt. Luvliga färgnyanser!

Änglarnas hus sa...

Ååå så mycket fint du har gjort sen jag tittade in senast!1 Jag gillar den lilla personliga etiketten som garanterar att den är handgjord och utav dig!!

Hoppas att du har haft en skön helg!!

Kramis Sanne

Jasmine - säljer handgjorda kort sa...

Kortet är jättefint! Så himla många kreativa detaljer. Fortsätt så!
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...