torsdag 22 december 2011

Tea light card - Something for you Tilda


Hej på er!
Hur går det med julstöket? Jag har tagit ledigt idag och imorron för att förbereda lite inför julen. Pga allt byggjobb här hemma har jag knappt hunnit tänka på att julen närmar sig. Men nu är den snart här och det är skönt att vara lite ledig innan.
Carins fina blogg besöker jag ofta och gärna och för ett tag sen blev jag så inspirerad att göra ett tea light card efter att ha sett hennes fina kort.
Jag använde Magnolia stämpeln "Something for you Tilda" och papper från Maja Design.

På sidan en textstämpel från Lilly of the Valley.


Till kanterna använde jag Martha Stewarts kantstans och lite spets.


Och när man öppnar kortet ser det ut så här.


Asken är anpassad för sex st värmeljus. Jag gjorde ett fönster med hjälp av en spellbinder die.



Baksidan.


Jag var bjuden på pysselträff i söndags och värdinnan fick då detta kortet av mig. Jag är så glad att jag tog mig tid att att åka dit. Hela hösten har det varit fullt med jobb här hemma för att få allt klart till jul. Jag har inte varit så social med mina vänner. Det blev en mysig dag med pyssel, julmusik och god mat i deras fina julpyntade hus ute på landet några mil från där jag bor.


Nu ska jag göra lite julgodis och slå in julklappar men innan jag stänger av datorn tänkte jag passa på att tipsa om Annelies fina bloggcandy som pågår t.o.m imorron 23 december.
På bilden syns allt fint som man kan vinna. Skynda er dit och var med, titta också på Annelis alla fina kort, hon är grym!


Tack för titten och ha en skön kväll!

4 kommentarer:

Fleur sa...

So beautiful, Happy Christmas Hugz Fleur xXx

Susy sa...

Vilket underbart fint ljuskort, Karin!
Så vackert!

Önskar dig och din familj en underbar jul!

KRAM SUSY

Anneli sa...

Så ljuvligt ljuskort. Kul att du vill vara med och fira i min candy, vill önska dig lycka till och en riktigt härlig jul!
Kram Anneli

.::CaRiN::. sa...

Heeej Karin! Och god jul! :) Klart jag orkar läsa dina kommentarer! Alltid lika roligt! :D Så skoj att jag kunde inspirera dig att göra ett tealightcard! Och det var ett otroligt fint du fick till! Härligt juligt och många fina detaljer! Vad glad pysselvärdinnan ska ha blivit!!! Och vad kul att du tog dig tid att åka dit! Er plan att äta gott och slappa i soffan låter sunt! Vi är hos mina föräldrar nu och har det toppen! God mat och umgänge! :D Ha en mysig julhelg så ser vi fram emot ett pyssligt 2012! Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...