fredag 5 mars 2010

Det är så kul att göra ....

... bröllopskort!!
Här är en variant som jag gjorde för ett tag sen, i det långsmala formatet som mina tidigare bröllopskort också är gjorda i. Det är kanske inte de mest traditionella färgerna men jag tycker svart och cremefärgat är en såååå läcker kombination ....
På svart cardstock är det ett mönsterpapper från Primas Angeligue Collection som heter "Heavenlies". Jag har dekorerat med spets, blommor, blad, rhinestones och pärlor. Ibland är det svårt att välja vilken av sidorna man ska använda på dubbelsidiga papper. Båda kan vara så fina! Det här är ett sånt, den andra sidan är i turkos och vitt med text. Jag brukar köpa två papper så man slipper välja!


Inuti kortet har jag stämplat med Primas clearstampset "Build a frame".



Nu ser jag fram emot helgen och hoppas det fina vädret fortsätter. Vi har haft en jättefin dag idag med solsken och takdropp. Jag hoppas det stämmer att våren är på väg. Just nu känns det inte riktigt så tyvärr, vår termometer visar -19. Jag har iallafall beställt en vårjacka som jag ska åka och inhandla imorron! Så nu måste det bli vår snart!!!
Trevlig helg!

3 kommentarer:

Caroline sa...

Mycket fint!
Svart och vitt känns så frächt och alltid rätt!
(för övrigt blir det svart o vitt i vårt nya badrum)

Hanna sa...

Min tävling är nu avslutad.
Ha en fortsatt bra helg.
Kram
Hanna

.::CaRiN::. sa...

Hej Karin! Vilket vackert bröllopskort! :D Svart och vitt/creme är superläckert! Många fina detaljer med band, pärlor och bling! Brudparet bör bli lyckliga över att få ett sånt kort! Själv var jag på pysselmara igår och fick till tre-fyra kort totalt. Inte sååå mycket med tanke på att jag var där tolv timmar men det blir ju alltid mycket surr och fika också! ;) Ha en fortsatt härlig söndag! Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...