torsdag 11 mars 2010

En altrad ask


Jag fick mycket pysselinspiration när jag var hos Mian i Enköping förra söndagen. Hon hade bla massor med askar i olika storlekar och modeller, färdiga att dekorera. I butken fanns många fina exempel på askar som hon själv hade dekorerat. Så lusten att altra askar slog till och jag köpte med mig några hem.
Så här såg asken ut i "naturellt" tillstånd.

Underbar stämpel från Inkido, ny för våren 2010. Jag har embossat den med Distress Embossing Powder från Tim Holtz, färgen black soot. Jag gillar verkligen att embossa med det här pulvret, ytan blir lite skrovlig och får ett gammaldags utseende. Man kan borsta bort kristallerna som blir på ytan, för att förstärka det slitna utseendet ännu mer.


Alla fjärilar (det sitter 2 mindre på locket) är gjorda med Martha Stewarts punch 3-in-one Classic Butterfly. Mönsterpapperet kommer från Kaiser Craft. Kanten på asken har jag embossat i guld med Inkidos lite grövre embosspulver som heter Chunky Crystals.


Hoppas ni som kikar in här har fått lite inspiration nu! Ha en bra kväll! 

3 kommentarer:

Holgis sa...

Klart man får inspiration! Tror vi allihop altrar som tokiga för tillfället, gav mig på flipfloppsen i onsdags och asken till syrrans present förra gången. Det blir så otroligt mycket roligar.
Ha en bra helg!

Jennie/Deleelsia sa...

Väldigt fina ask och många söta små detaljer.

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Satt & kollade efter Änglar...
& hamnade på din sida.
Fin blogg &
Jätte fin ask..
Kramis
Sus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...