onsdag 24 mars 2010

Mitt pysselrum

Gokväll!

Hur har ni det med vårkänslorna? Hos mig har dom börjat spira igen - efter det katastrofala bakslaget i söndags. Idag har solen visat sig nästan hela dagen och asfalten börjar breda ut sig mellan snömodden på vår väg här ute på landet.
Jag har på flera bloggar sett pysslare som lägger ut bilder på sina pysselrum. Jag tänkte visa mitt, det är nu inte bara mitt rum utan jag delar det med min sambo som har ett skrivbord precis bredvid mitt. Där sitter han och spelar WoW medan jag pysslar ... :)

Så här ser det alltså ut där jag har min lilla pysselhörna.

En hylla ovanför skrivbordet med diverse punchar, spellbinders, lim, blommor odyl. Ovanför den har jag satt upp en tavellist där jag ställer mina senaste kort och layouter.


Förut hade jag mina pysselsaker utspridda på flera olika platser här hemma. Det är så skönt att ha allt samlat och nära där man sitter och pysslar. I hurtsen precis bredvid mig har jag allt inom räckhåll, i översta lådan har jag distresser, stämpeldynor, embossingpulver m.m.

Nästa låda är full med blommor ...

Stämplar, stämplar, stämplar ...

Pennor för färgläggning ...

I Billybokyllan bredvid skrivbordet har jag korgar med blommor, stansar, band och alla möjliga dekorationer.

Min kära symaskin.

I den här breda hurtsen från IKEA får jag plats med alla mina papper, kuvert, rubons m.m. Den har hjul och är därför jättelätt att flytta runt.

Nu ska jag sätta fart med ett kort som jag fått beställning på och som ska vara klart till på lördag.
Ha en bra kväll!

2 kommentarer:

.::CaRiN::. sa...

Hej Karin! Får först börja med ett stort GRATTIS på DIN 40-årsdag i efterskott! :D Hoppas din födelsedagsfest blev lyckad och rolig! :) Fick du några roliga presenter tro? ;) Vilket fint pysselrum du har! Välorganiserat! :D Själv köper jag förvaring titt som tätt men tycker ändå det är ett kaos för det mesta! Så fort jag gör ett kort drar jag fram "allt"! :P Hmm...
Jag har inte haft så mycket pysseltid/bloggtid sista veckorna men nu är jag lite på G igen! Kul! Det kliar i fingrarna! Ska pyssla lite nu! Sen blir det körslaget! :) Ha en fortsatt mysig lördag! Kram!

Gunilla Hjelmlund sa...

Hej! Jag har tänkt göra iordning en av mina bokhyllor till pysselhylla eller DIYhylla :)
Men, jag undrar om du kan tipsa mig om förvaring av scrappapper - har dem nu i en plastmapp/väska från Panduro

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...